Експерти предлагат нова методология на преподаване на математика

09:50, 03 ное 16 25 374 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Рекордно ниските резултати, отчетени на тазгодишните матури по математика, бяха сред основните теми на дискусия по време на семинар в Департамента за информация, квалификация и продължаващо образование във Варна. В него участваха 24-ма експерти по математика и информатика от цялата страна.

Специалистите припомниха, че от общо 53 212 кандидат-гимназисти тази година 3881 са получили крайна оценка "слаб“, като този брой е почти два пъти по-голям от миналогодишния, а резултатите са най-лошите от седем години насам. За сметка на това, пълните шестици по математика са едва 37.

„Отговорност на преподавателите е да адаптират материала според възможностите на децата в класа. Ролята на учителите се засилва. Те трябва да бъдат мотивирани да повишават квалификацията, да използват нетрадиционни, интерактивни методи в часовете си“, каза Маня Манева, главен експерт в дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН.

Експертите участваха и в квалификационни курсове „Стратегии за учебно мотивиране” с лектор проф. д.п.н. Николай Колишев; „Използване на облак технологиите в работата на експерта“ с лектори: гл. ас. д-р Елена Колева, ас. Севдалина Георгиева и „Създаване на креативна мотивираща среда в часовете по математика и информационни технологии“ с лектор Вяра Николова. „В момента, имайки предвид с какви темпове се развиват света и науката около нас, достъпът до информация, който всяко дете има, шаблонната система, по която продължават да се обучават учениците в училище, води до голо запаметяване, бърза умора и отегчение, кратко запомняне и забравяне, голям обем на домашни работи, които не се изпълняват, апатия, бездействие, дори обезверяване в собствените възможности както у учениците, така и у преподавателите“, сподели Вяра Николова, сертифициран Сугестопедагог, собственик и преподавател по математика в Учебен център „Материка“ във Варна.

“Училището не трябва да е място, където подготвяме детето за бъдещия живот, тъй като то е самият живот. Живот, в който ученикът усвоява основни знания и умения, но и формира отношението си към всичко, което го заобикаля, изграждайки ценностната си система. Но това може да се постигне само с помощта на учител, който дарява своите ученици с усещането за сигурност и любов, стабилизира чувството им за самоценност, подхранва позитивна мотивация за работа и изгражда среда за адекватна самостоятелна изява на всяко дете, отчитайки, че то има сериозен потенциал и енергия да постигне своите “върхове“, коментира Николова.

Всички експерти бяха единодушни, че новото време, в което живеем, изисква осъвременяване на методите за обучение, подготовка на изцяло нова методология и не на последно място - воля у учителите да променят устaновената форма на преподаване.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама