Министър Ангелкова: Ръстът в туризма се усеща и в Русе, очакваме положителен резултат и догодина
13:12, 01 ное 16
25
356
Шрифт:
Това съобщи днес в Русе министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя е в града за среща с академичното ръководство и студентите от Русенския университет, както и за участие в работна среща с представители на Общинското предприятие "Русе арт" (звено "Туризъм"), Съвместния секретариат по Приоритетна област 3 на Стратегията на ЕС за Дунавския регион и Асоциацията на дунавските общини "Дунав".
Министър Ангелова добави, че се очаква и много добър зимен сезон, като дори най-песимистичната прогноза сочи 4.5 до 5% ръст. Вече има обаче сериозни предпоставки, на база на заявките до момента, цифрите да са много по-големи.
Николина Ангелкова отново напомни, че през 2016 г., "само към момента имаме ръст от 7 млн. чуждестранни туристи, а за цялата минала година имахме 7.1 млн., като се очаква общ ръст от 12% българи и чужденци".
"Това се усеща и в Русе. Русе е стратегически център за образованието, но е изключително важен и за нашия сектор. Вярваме в потенциала на града и региона, който е огромен. Тук ръстът за първите 8 месеца е 7.6% - над 60 000 чуждестранни и български туристи са посетили Русе. Нощувките също бележат ръст от 11%. Имаме и 15% ръст на приходите. Щом ръстът на приходите е по-голям от този на туристите, значи идват и повече платежоспособни туристи", каза още тя.
Министър Ангелкова припомни още, че с Румъния са разработени няколко проекта, най-важните от които включват и Русе. Тя даде пример с туристическата обсерватория, в която участва РУ "Ангел Кънчев", Община Русе и др. Предстои в началото на този месец да стане ясна окончателната оценка за отпускане на необходимото финансиране от повече от 1.9 млн. евро. Друг проект е свързан с разработването на още общи културни маршрути след вече обявените за "По пътя на виното" и "По пътя на императорите". Изцяло одобрен е и проектът за промотиране на общия бранд "Дунав" на по-далечните пазари.
В тази връзна Николина Ангелкова отчете, че се очаква ново развитие и конкурс за туристическо лого на България, като за целта са привлечени множество специалисти в тази област и маркетолози.
Тя отчете, че за реклама на страната ни, поради ограничените ресурси, е фокусирана работата по контакти с големи туроператори, връзки с държави, сред които Румъния, Гърция, Германия, Русия, Великобритания, Македония, Сърбия, Белгия, Италия и др.
"Изцяло сме се фокусирали върху дигиталната реклама и онлайн рекламата. Предстои и работа със CNN, които ще са официален наш партньор", каза още министър Ангелкова.
Добави коментар