Александър Велев: Най-важното за една обществена медия е хората да й вярват
12:57, 30 ное 16
25
983
Шрифт:
Той изтъкна, че обществените радио и телевизия – БНР и БНТ винаги са били, а и в момента са на челните места по доверие в обществото. Всички други институции – правителство, парламент и президентство, са много по-назад в тази своеобразна класация.
Обществените радио и телевизия в България са преживели много катаклизми в годините на прехода, но са успели да се запазят като една свободна територия. „В последните 6 месеца откакто съм генерален директор на БНР, нито един политик не ми се е обадил да иска нещо и никой не ми е оказвал въздействие за абсолютно нищо. Това е рядък шанс, който трябва да се използва, за да се развива медията ни добре”, коментира Александър Велев и добави, че голямото предизвикателство пред БНР, е да успее да привлече младите хора като слушатели и читатели.
За тази цел ще работят за разширяване на присъствието си в социалните мрежи, за да отговорят адекватно на очакванията.
„Това ще стане като правим предавания и произвеждаме съдържание, което интересува младите. Дали хората ще ни слушат по традиционния начин или през интернет, това не е толкова важно. Важно е какво съдържание произвеждаме”, каза още Александър Велев.
По думите му, радиото е най-предпочитаната медия в 20 страни от ЕС. В България обаче телевизията се ползва с малко по-голямо доверие. Относно жълтите издания Александър Велев заяви, че не бива да се правят паралели между тях и една обществена медия, тъй като жълтата преса няма образователна стойност.
„Това, че жълтата преса се чете, е световна тенденция. Bild в Германия е най-продаваният вестник. Там информацията е поднесена по един любопитен начин. Аз не бих могъл да го сравня с някои от нашите жълти вестници, защото онова което пишат Bild, много често излиза истина, независимо, че информацията е поднесена с пикантни подробности”, каза още генералният директор на БНР Александър Велев.
Добави коментар