Голяма системна грешка доведе до това, че клиентите на Банката на Филипинските острови (BPI) бяха засегнати от неупълномощени тегления на пари и депозити, предаде БГНЕС.
Проблемните сделки достигат до хиляди песо. Някои клиенти твърдят в социалните медии, че техните сметки дори са отишли нав червено.
Главният изпълнителен директор на BPI Сезар Консинг днес се извини в интервю пред местна телевизия. "Това не е хакване, това е вътрешен проблем", каза той. И обеща за няколко часа проблемът да бъде решен и изпразнените сментки – възстановени, каза той пред ANC.
Собствениците на профили в социалните медии твърдят, че са загубили различни суми – от 4000 пес ( 80 долара) до 100 000 песо.
Бил е спрян достъпът до електронно банкиране, докато грешките са били коригирани.
Това обаче накара други клиенти на BPI да се оплакват, че сега не могат да проверяват сметките си, за да видят дали са засегнати.
BPI има близо 8 милиона клиенти и 1,4 трилиона песо в общите депозити в края на 2016 г. според последния си годишен доклад.
Добави коментар